MAMA4YOU ALATURI DE TINE DIN PRIMA CLIPA
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.
MAMA4YOU ALATURI DE TINE DIN PRIMA CLIPA

Tara, tara vrem ostasi! Mamici in postnatal... Uniti-va!
 
ForumAcasaPortalGalerieUltimele imaginiCăutareÎnregistrareConectare

 

 CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos

In jos 
3 participan?i
AutorMesaj
ely-lenuta
mamic number one:moderator
mamic number one:moderator
ely-lenuta


feminin
Numarul mesajelor : 11505
Varsta : 41
Localizare : iasi
Joburi/Distractii : plimbarea si shoppingul
Stare de spirit : excelenta
Data de inscriere : 18/03/2008

CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Empty
MesajSubiect: CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos   CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Icon_minitime1Sam Noi 29, 2008 6:43 pm

Craciunul


Craciunul este o sarbatoare foarte importanta pentru crestini: este sarbatoarea Nasterii Domnului, timp al bucuriilor, al pacii si al linistii sufletesti. Este o perioada în care primim si daruim multa iubire si caldura sufleteasca. Acest lucru se remarca si în entuziasmul cu care se fac.pregatirile.pentru.aceasta.sarbatoare. Timp de 40 de zile înainte de aceasta sarbatoare crestinii respecta Postul Craciunului când nu manânca carne sau produse lactate pregatindu-se astfel pentru a sarbatori. Taierea porcului este un moment deosebit de important ce anticipa Craciunul. Apoi, pregatirea mâncarurilor capata dimensiunile unui ritual stravechi. Mâncarurile traditionale: cârnatii, chisca, toba, raciturile, sarmalele, friptura de porc, jufla si nelipsitul cozonac vor trona pe masa de Craciun, fiind la loc de cinste alaturi de vinul rosu cinstit de toata lumea. Unul din momentele cele mai importante ale serii de 24 decembrie este împodobirea bradului de Craciun, la care se obisnuieste sa participe toti membrii familiei. În timpul noptii, Mos Craciun va aluneca prin horn si va lasa cadouri pentru toata lumea în ciorapi sau sub brad. Daca ne uitam pe cer s-ar putea sa-l vedem pe Mos Craciun trecând cu sania sa trasa de opt reni. Colindul este una din cele mai cunoscute datini de iarna. Mai demult, cetele de colindatori erau formate din copii care, dupa miezul noptii de 24 spre 25 decembrie, umblau din casa în casa, aducând urari de sanatate, fericire si noroc gospodarilor pe care îi colindau. Colindele de iarna sunt texte rituale cântate la sarbatori crestinesti, închinate Craciunului si Anului Nou. Originea lor se pierde în vechimile istoriei poporului nostru. De-a lungul secolelor au devenit mai frumoase si au capatat o mare varietate pe întreg teritoriul tarii. Ele degaja atmosfera de sarbatoare si buna dispozitie cu care toti românii întâmpina Sarbatoarea Nasterii Domnului si Anul Nou. Evocând momentul când, la nasterea lui Iisus, steaua care i-a calauzit pe cei trei magi s-a ivit pe cer, copiii merg din casa în casa cântând colinde si purtând cu ei o stea. Plugusorul este un obicei stravechi, potrivit caruia, în ajunul Anului Nou, cete de flacai merg pe la casele oamenilor si rostesc diferite urari. Acestia sunt însotiti de un plug mic, de unde si denumirea.colindului.Astfel, vestea Nasterii Mântuitorului este raspândita în fiecare an de colindele care intra în fiecare casa prin intermediul colindatorilor. Acestia sunt rasplatiti de gazde cu fructe(mere, nuci), colaci, bomboane si chiar bani
La romani, Craciunul este una dintre cele mai importante sarbatori, daca nu cea mai importanta. Aceasta sarbatoare, in care se imbina fastul pregatirilor pentru masa, cu slujba de la biserica, este dedicata Nasterii Mantuitorului.Biblia spune ca Fecioara Maria, cand trebuia sa nasca pe Fiul lui Dumnezeu, umbla, insotita de Iosif, din acsa in casa rugandu-i pe oameni sa-i ofere adapost . ajunand in casa unui anume Craciun, om foarte rau , care nu-i permitea sa nasca acolo, este dusa de sotia acestuia in grajd unde da nastere lui Iisus .Cand acesta a aflat a ucis-o pe sotia sa. De asemenea, se spune ca in Noaptea Sfanta a Nasterii Sale s-au deschis cerurile pentru a cobori Duhul Sfant deasupra fiului lui Dumnezeu, si, in grajd unde initial era intuneric, s-a facut lumina. Deci, Craciunul este o sarbatoare sfanta, care aduce in sufletele oamenilor lumina si bucurie. Aceasta sarbatoare este anuntata, prin obiceiul drag copiiilor de a merge cu colinda, pentru a vesti Nasterea Mantuitorului.
Origini
Solstitiul de iarna a fost celebrat înainte de era crestina, astfel romanii sarbatoreau Saturnaliile între 17 si 24 decembrie. Ei sarbatoreau si "nasterea soarelui neînvins" (sol invictus) la solstitiul de iarna (catre 21 decembrie), când zilele reîncep sa se lungeasca, un cult preluat de la persani care-l adorau pe "Mithra", zeul soarelui. În Occident, în anul 354, Liberiu, papa Romei, fixeaza sarbatoarea nasterii lui Isus pe 25 decembrie, fara însa a stabili vreo data exacta a nasterii acestuia, si stabileste modul celebrarii începutului crestinismului, asimilând sarbatorile populare si pagâne deja existente cu ocazia solstitiului de iarna.
În Rasarit gnosticii nu sarbatoreau Craciunul, ci Boboteaza, crezând ca Isus ar fi fost adoptat de Dumnezeu cu ocazia botezului sau. Boboteaza era serbata pe 6 ianuarie. Mai târziu, cele doua evenimente - nasterea si botezul - se sarbatoresc în aceeasi zi de toata crestinatatea: în Occident pe 25 decembie, iar în Orient pe 6 ianuarie. Acestor doua, romanii le vor asocia vizita magilor, iar galicii nunta din Cana Galileii, încât Craciunul a ajuns sa fie sarbatoare tripla
Cu timpul, toate Bisericile crestine, cu exceptia Bisericii armene, au separat aceste sarbatori, încât în zilele noastre, aproape toata crestinatatea foloseste obiceiul vechi roman: Craciunul e sinonim cu nasterea lui Isus.

Craciunul în traditia româneasca
Peste tot unde exista suflare românesca cu simtamânt crestin, Craciunul este una din cele mai importante sarbatori religioase, este sarbatoarea Nasterii Domnului, prilej de bucurie, pace si liniste spirituala. Este o zi în care daruim si primim multa iubire si caldura sufleteasca. Acest lucru se remarca în entuziasmul cu care se fac pregatirile pentru Craciun.

Credinta si legende
Pentru lingvisti, cuvântul "Craciun" este un cuvânt ciudat. Unii sustin ca ar proveni din limba latina, si anume din "creatio", care înseamna creatiune, nastere. Ramâne însa o pura ipoteza. Altii sustin ca e vorba de un cuvânt mult mai vechi, tracic, dinainte de romanizarea Daciei. În folclor se spune ca fecioara Maria, când trebuia sa nasca pe Fiul lui Dumnezeu, umbla, însotita de Iosif, din casa în casa, rugându-i pe oameni sa-i ofere adapost. Ajungând la casa unui anume Craciun, este dusa de sotia acestuia în grajd, unde da nastere lui Isus. De asemenea, se spune ca în noaptea sfânta a nasterii lui Cristos s-au deschis cerurile si Duhul Sfânt a coborât deasupra Fiului lui Dumnezeu, luminând grajdul în care domnea întunericul. Deci Craciunul este o sarbatoare sfânta care aduce lumina în sufletele oamenilor.

Colindele de Craciun
Sarbatoarea Craciunului este anuntata prin obiceiul copiilor de a merge cu colindul, pentru a vesti Nasterea Mântuitorului. Colindele de iarna sunt texte rituale cântate, închinate Craciunului si Anului Nou. Originea lor se pierde în vechimile istoriei poporului român. Evocând momentul când, la nasterea lui Isus, s-a ivit pe cer steaua care i-a calauzit pe cei trei regi magi la locul nasterii, copiii - câte trei, ca cei trei magi - merg din casa în casa cântând colindul "Steaua sus rasare...", purtând cu ei o stea. Ajunul Craciunului începe cu colindul "Buna dimineata la Mos Ajun!", casele frumos împodobite îsi primesc colindatorii. Acestia sunt rasplatiti de gazde cu fructe, covrigi, dulciuri si chiar bani. Unele cântece de colindat au fost realizate de compozitori de muzica culta, cum ar fi: "Iata vin colindatorii" de Tiberiu Brediceanu, "O, ce veste minunata" de D.G. Kiriac, "Domnulet si Domn în cer" de Gheorghe Cucu. Scriitorul Ion Creanga descrie în "Amintiri din copilarie" aventurile mersului cu colindele. Colindele, precum si obiceiurile colindelor sunt prezente si la alte popoare, si s-ar putea ca ele sa dateze din timpul romanizarii. De pilda, colinda româneasca "Scoala, gazda, din patut" exista si la valeni, unde aceasta e cea mai raspândita, sub numele de "Dji vén cwerî m'cougnou d'Noyé".

Obiceiurile culinare
Timp de 40 de zile înainte de sarbatori crestinii respecta Postul Craciunului, care se încheie în seara de Craciun dupa litie. Taierea porcului în ziua de Ignat (la 20 decembrie) este un moment important ce anticipa Craciunul. Pregatirea mâncarurilor capata dimensiunile unui ritual stravechi: cârnatii, chisca, toba, raciturile, sarmalele, caltabosul si nelipsitul cozonac vor trona pe masa de Craciun, fiind la loc de cinste alaturi de vinul rosu pretuit de toata lumea.

Alte obiceiuri
De data mai recenta este obiceiul împodobirii bradului de Craciun pentru seara de 24 decembrie. În timpul noptii, Mos Craciun va aluneca prin hornul caminului si va lasa daruri pentru toata lumea în cismele puse anume sau sub brad. Un obicei frumos îl constituie si trimiterea de carti ilustrate cu urari facute rudelor, prietenilor si cunostintelor. Chiar daca sarbatoarea Craciunului s-a laicizat într-o oarecare masura în timpurile moderne, Craciunul este asteptat si praznuit în toate straturile societatii cu bucurie si buna dispozitie.
Sus In jos
ely-lenuta
mamic number one:moderator
mamic number one:moderator
ely-lenuta


feminin
Numarul mesajelor : 11505
Varsta : 41
Localizare : iasi
Joburi/Distractii : plimbarea si shoppingul
Stare de spirit : excelenta
Data de inscriere : 18/03/2008

CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Empty
MesajSubiect: Re: CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos   CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Icon_minitime1Sam Noi 29, 2008 6:44 pm

Craciunul - Nasterea Domnului





Cel dintai praznic imparatesc cu data fixa, in ordinea fireasca (cronologica) a vietii Mantuitorului, este Nasterea, numita in popor si Craciunul, la 25 decembrie, este sarbatoarea anuala a nasterii cu trup a Domnului nostru Iisus Hristos (vezi Luca II, .1-21). Pare a fi cea dintai sarbatoare specific crestina, dintre cele ale Mantuitorului, desi nu este tot atat de veche ca Pastile sau Rusaliile, a caror origine - precum am vazut - sta in legatura cu sarbatorile iudaice corespunzatoare.



a) In mentalitatea crestina primitiva, mostenita de la lumea veche, accentul se punea pe ziua mortii si a invierii divinitatilor adorate, iar nu pe ziua nasterii lor. De aceea, cultul Mantuitorului in Biserica primara era concentrat mai tot in jurul mortii si al invierii Sale. Calendarele crestine pastreaza de asemenea in amintirea posteritatii, nu datele nasterii mucenicilor si ale Sfintilor, ci datele mortii lor. De aceea, Nasterea Domnului este considerata in general ca o sarbatoare de origine mai noua decat Pastile. Vechimea ei se poate urmari retrospectiv in documente pana pe la sfarsitul secolului III, cand - dupa o traditie consemnata de istoricul bizantin Nichif or Calist - pe timpul prigoanei lui Diocletian si Maximian, o mare multime de crestini au pierit arsi de vii intr-o biserica din Nicomidia, in care ei se adunasera sa praznuiasca ziua Nasterii Domnului.



b) Desi sarbatorita in toata lumea crestina, totusi, la inceput era deosebire intre crestinii din Apus si cei din Rasarit, in ceea ce priveste data acestei sarbatori. Astfel, in Apus, cel putin de prin sec. -III, Nasterea Domnului se serba, ca si azi, la 25 decembrie, potrivit unei vechi traditii, dupa care recensamantul lui Cezar August, in timpul caruia Sf. evanghelist Luca ne spune ca s-a intamplat Nasterea Domnului (Luca II, 1 ), a avut loc la 25 decembrie 754 ab Urbe condita (de la fundarea Romei)- Dupa Sf. Ioan Gura de Aur, traditia aceasta este foarte veche la Roma si acolo, spune el, Nasterea Domnului s-ar fi serbat de la inceput la 25 decembrie. Cam acelasi lucru afirma, putin mai tarziu, si Fericitul Ieronim, intr-o cuvantare tinuta de el la Ierusalim, in ziua de 25 decembrie ; convingerea ca in aceasta zi S-a nascut Hristos, spune el, este veche si universala.



De asemenea, dupa Fericitul Augustin, consensul Bisericii fixeaza ziua nasterii Domnului in ziua a opta a calendelor lui ianuarie (25 decembrie). Dar ceea ce este sigur este ca in Rasarit, pana prin a doua jumatate a secolului IV, Nasterea Domnului era serbata in aceeasi zi cu Botezul Domnului, adica la 6 ianuarie ; aceasta dubla sarbatoare era numita in general sarbatoarea Aratarii Domnului. Practica rasariteana se intemeia pe traditia ca Mantuitorul S-ar fi botezat in aceeasi zi in care S-a nascut, dupa cuvantul Evangheliei, care spune ca, atunci cand a venit la Iordan sa Se boteze, Mantuitorul avea ca la 30 ani (Luca III, 23).



De fapt insa, atat in Orient cat si in Occident Nasterea Domnului a fost serbata de la inceput la aceeasi data, in legatura cu aceea a solstitiului de iarna, numai ca orientalii au fixat-o, dupa vechiul calcul egiptean, la 6 ianuarie, pe cand Apusul, in frunte cu Roma, a recalculat-o, fixand-o in functie de data exacta la care cadea atunci solstitiul, adica la 25 decembrie.



Se considera ca sarbatoarea Nasterii s-a despartit pentru prima data de cea a Botezului, serbandu-se la 25 decembrie, in Biserica din Antiohia, in jurul anului 375, apoi la Constantinopol in anul 379, cand Sf. Grigorie de Nazianz a tinut cu acel prilej celebra predica festiva, care va servi mai tarziu ca izvor de inspiratie imnografului Cosma de Maiuma la compunerea canonuluf Nasterii ("Hristos Se naste, slaviti-L ! Hristos din ceruri, intampinati-L !...").



Peste cativa ani, se introducea data de 25 decembrie, pentru praznuirea Craciunului, si la Antiohia, dupa cum dovedeste Omilia la Nasterea Domnului, tinuta la Antiohia de Sf. loan Gura de Aur in 386, si amintita mai inainte. In Constitutiile Apostolice (V, 13), redactate spre sfarsitul, secolului IV, Nasterea Domnului e numarata ca cea dintai dintre sarbatori, recomandandu-se serbarea ei la 25 decembrie, iar in alt loc (cart. VIH, cap. 33) e amintita ca o sarbatoare deosebita de cea. a Epifaniei. Cu timpul, si anume prin prima jumatate a secolului V, ziua de 25 decembrie ca data a sarbatorii Nasterii a fost introdusa si in Biserica Alexandriei, apoi in cea a Ierusalimului, generalizandu-se astfel in crestinatatea rasariteana. Numai armenii serbeaza inca pana astazi Nasterea Domnului tot la 6 ianuarie (odata cu Botezul Domnului), ca in vechime.



c) La fixarea zilei de 25 decembrie ca data a sarbatorii Nasterii Domnului, s-a avut in vedere probabil si faptul ca mai toate popoarele din antichitate aveau unele sarbatori solare care cadeau in jurul solstitiului de iarna (22 decembrie), sarbatori care erau impreunate cu orgii si. petreceri desantate si pe coare Craciunul crestin trebuia sa le inlocuiasca. Biserica a vrut sa contrapuna o sarbatoare crestina mai ales cultului lui Mitra, zeul soarelui, cult de origine orientala, care prin sec. III facea o serioasa concurenta crestinismului, indeosebi in randurile armatei romane, si a carui sarbatoare centrala cadea in jurul solstitiului de iarna (22-23 decembrie), ea fiind privita ca zi de nastere a zeului Soare, invingator in lupta contra frigului si a intunericului, si Ziua de nastere a Soarelui nebiruit, pentru ca de aici inainte zilele incep sa creasca, iar noptile sa scada. Opinia generala a liturgistilor si istoricilor apuseni este ca ziua de nastere a zeului Mitra (sarbatoare introdusa la Roma de imparatul Aurelian la 274) ar fi fost astfel inlocuita cu ziua de nastere a Mantuitorului care fusese numit de prooroci "Soarele Dreptatii" (Maleahi IV, 2) si "Rasaritul cel de sus" (comp. Zaharia VI, 12 ; Luca I, 78, 79 si Troparul Nasterii Domnului) si pe Care batranul Simeon il numise "Lumina spre descoperirea neamurilor" (Luca II. 32), iar apoi El insusi Se numise pe Sine "Lumina lumii" (Ioan IX, 5). Este insa posibil ca adevaratul raport cronologic dintre aceste doua sarbatori sa fie invers, adica va fi existat mai intai sarbatoarea crestina a Nasterii lui Iisus la 25 decembrie, iar introducerea de catre Aurelian a sarbatorii pagane a lui Mitra la 274 sa fi constituit o incercare neizbutita de a inlocui sarbatoarea crestina, mai veche.



Tot in legatura cu fenomenele naturii erau si sarbatorile de iarna ale romanilor, ca Saturnaliile (sarbatoarea lui Saturn) si Juvenaliile (sarbatoarea tinerilor sau a copiilor), care cadeau cam in acelasi timp. De aceste sarbatori ale stramosilor nostri romani erau legate o multime de datini si obiceiuri vechi, pe care poporul nostru le pastreaza pana azi, dar le-a pus in legatura cu Nasterea Domnului si le-a imprumutat sens si caracter crestin, ca de exemplu: colindele, sorcova, plugusorul s.a., la care cu timpul s-au adaugat si altele, de origine si conceptie pur crestina, ca : Vicleiemul, Irozii, Steaua s.a., care fac din sarbatoarea Craciunului una dintre cele mai scumpe si mai populare sarbatori ale Ortodoxiei romanesti.



Nu mai putin se poate sa fi contribuit la fixarea zilei ide 25 decembrie ca data a Nasterii Domnului si o consideratie simbolica, in legatura cu cursul anului solar. Deoarece Sf. Ioan Botezatorul ia spus : "Aceluia (adica lui Iisus) se cade sa creasca, iar mie sa ma micsorez" (Ioan III, 30), s-a asezat sarbatoarea Nasterii lui la 24 iunie (momentul solstitiului de vara, cand zilele incep sa descreasca), iar Nasterea Mantuitorului la 25 decembrie, adica dupa solstitiul de iarna, cand zilele incep sa se mareasca.



d) Odata fixata la 25 decembrie, sarbatoarea Nasterii Domnului a atras dupa sine revizuirea si deplasarea sau fixarea datelor unui sir intreg de alte sarbatori, in general mai noi, care stau in dependenta cronologica de ea, si anume : Taierea-imprejur a Domnului, intampinarea Domnului, Bunavestire si Nasterea Sf. Ioan Botezatorul (vezi mai departe). Totodata, in legatura cu marele praznic, au luat nastere in calendarul rasaritean pomenirile unor sfinti mai importanti din Vechiul si din Noul Testament, grupate inainte si dupa data Nasterii Domnului (ca de ex: cele 2 duminici dinaintea Nasterii si cea de dupa Nastere), a caror vechime e atestata inca din sec. IV. Sarbatoarea Nasterii a devenit astfel al doilea punct cardinal al anului bisericesc, dupa Sfintele Pasti. Dupa cum data Pastilor guverneaza intreg ciclul sarbatorilor cu data variabila (vezi mai departe la aceasta sarbatoare), tot asa Craciunul reglementeaza un ciclu important de sarbatori cu date fixe, presarate in tot cursul anului bisericesc.



e) In ceea ce priveste modul sarbatoririi, ziua Nasterii Domnului, fiind privita ca una dintre cele mai mari sarbatori crestine, era praznuita cu mare solemnitate. in ziua precedenta se ajuna (obicei existent inca din sec. IV), se facea slujba in cadrul careia se botezau catehumenii, ca si la Pasti si la Rusalii, si se citeau Ceasurile mari sau imparatesti, numite asa pentru ca la Bizant luau parte la ele si imparatii, iar la noi domnitorii cu toata curtea lor. Tot in ajun, slujitorii Bisericii (preotii si cantaretii) umblau, ca si azi, cu icoana Nasterii pe la casele credinciosilor, pentru a le vesti maritul praznic de a doua zi. Cu timpul, s-a instituit si postul Craciunului, ca mijloc de pregatire sufleteasca pentru intampinarea sarbatorii. Ziua sarbatorii insasi era zi de repaus ; pana si sclavii erau scutiti in aceasta zi de corvezile obisnuite. Erau oprite, prin legi civile, spectacolele si jocurile de teatru si cele din palestre si circuri. Era interzisa, de asemenea, plecarea genunchilor, atat in ziua Nasterii cat si in tot timpul pana in ajunul Bobotezei, regula pe care, in virtutea traditiei, o pastreaza pana astazi cartile noastre de slujba.
Sus In jos
mari_25ro - mariana
mamic number one:moderator
mamic number one:moderator



feminin
Numarul mesajelor : 4961
Varsta : 44
Localizare : Buzau
Joburi/Distractii : Mihai....si calculatorul
Stare de spirit : buna
Data de inscriere : 26/03/2008

CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Empty
MesajSubiect: Re: CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos   CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Icon_minitime1Lun Dec 01, 2008 3:27 pm

multumim Ely!
Sus In jos
ely-lenuta
mamic number one:moderator
mamic number one:moderator
ely-lenuta


feminin
Numarul mesajelor : 11505
Varsta : 41
Localizare : iasi
Joburi/Distractii : plimbarea si shoppingul
Stare de spirit : excelenta
Data de inscriere : 18/03/2008

CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Empty
MesajSubiect: Re: CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos   CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Icon_minitime1Lun Dec 01, 2008 4:11 pm

Cu placere Mary .....sper sa va placa
Sus In jos
Ilona
mamic number one:moderator
mamic number one:moderator
Ilona


feminin
Numarul mesajelor : 9856
Varsta : 43
Localizare : Iasi
Joburi/Distractii : Acum copilul
Stare de spirit : bunicica
Data de inscriere : 10/03/2008

CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Empty
MesajSubiect: Re: CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos   CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Icon_minitime1Mar Dec 02, 2008 9:11 am

bravo thanks kisses
Sus In jos
ely-lenuta
mamic number one:moderator
mamic number one:moderator
ely-lenuta


feminin
Numarul mesajelor : 11505
Varsta : 41
Localizare : iasi
Joburi/Distractii : plimbarea si shoppingul
Stare de spirit : excelenta
Data de inscriere : 18/03/2008

CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Empty
MesajSubiect: Re: CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos   CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Icon_minitime1Mar Dec 02, 2008 10:30 am

thanks kisses
Sus In jos
Ilona
mamic number one:moderator
mamic number one:moderator
Ilona


feminin
Numarul mesajelor : 9856
Varsta : 43
Localizare : Iasi
Joburi/Distractii : Acum copilul
Stare de spirit : bunicica
Data de inscriere : 10/03/2008

CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Empty
MesajSubiect: Re: CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos   CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Icon_minitime1Dum Dec 21, 2008 10:53 am

Craciunul este singura sarbatoare cu semnificatie aparte,deosebita....cel putin pt mine...chiar si acum astept cu nerabdare sa impodobesc bradul...deja l-am impodobit pe ala artificial de cateva zile lol! ....dar luni sau marti il impodobim pe ala natural,pb e k nici nu l-am cumparat lol! ,dar brazi sunt in piatza,nu-i problema.. lol!
Sus In jos
Continut sponsorizat





CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Empty
MesajSubiect: Re: CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos   CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos Icon_minitime1

Sus In jos
 
CRACIUNUL ....nasterea Domnului nostru Iisus Hristos
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Sfintele sarbatori de Paste!
» nasterea prin cezariana -articol preluat de pe net

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
MAMA4YOU ALATURI DE TINE DIN PRIMA CLIPA :: Mamici din toate colturile lumii :: Fata in fata cu Dumnezeu-
Mergi direct la: